افزایش فروش به کمک تبلیغات رستوران

شما هم همیشه به فکر افزایش فروش و گسترش کسب و کارتون‌ هستید؟ تبلیغات رستوران به عنوان یکی از راه‌های بازاریابی، تاثیر زیادی در افزایش فروش رستوران شما داره. اگر شما هم به دنبال راه حلی اساسی برای جذب مشتری و رونق کسب و کارتون هستید، این مقاله رو تا آخرش بخونید.

 

تبلیغات چه تاثیری در فروش رستوران داره؟

ماندگار شدن در ذهن مشتری در اکثر حوزه‌ها به خصوص صنعت رستوران، به کمک تبلیغات مداوم امکان پذیر میشه. پس این تبلیغات تاثیر مستقیمی در فروش رستوران داره. در ادامه روش‌های موثر برای تبلیغات رستوران رو معرفی می‌کنیم تا علاوه بر رشد کسب و کارتون هزینه تبلیغاتی که در نظر گرفتید رو بهینه خرج کنید.

 

اهمیت حضور رستوران در فضای مجازی

اخیرا، بازاریابی دیجیتالی جایگزین اصلی تبلیغات سنتی شده. با پر رنگ‌تر شدن تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات سنتی به شکل پخش تراکت، چاپ بنر و… به حاشیه کشیده شدند.  برای یک رستوران دار، افزایش روش‌های تبلیغات به کمک فضای مجازی (سایت و شبکه‌های اجتماعی) قطعا پیشنهادی عالیه!

با راه اندازی سایت رستوران، علاوه بر تبلیغات گوگل، این فرصت رو دارید که کاربران رو از اینستاگرام به سمت سایت‌تون بفرستید.

 

بهترین روش‌های تبلیغات رستوران چیه؟

راه اندازی سایت فروش آنلاین غذا

اگه بدونید فواید و مزایای داشتن یک وب سایت فروش آنلاین غذا چیه و چه هدفی از این کار دارید، قطعا وب سایت موفق‌تری می‌تونید داشته باشید. داشتن یک وبسایت، به شما کمک میکنه تا برند شما بهتر شناخته بشه و فروشتون رو افزایش بدید.

طراحی منو دیجیتال

امکان مشاهده منوی شما در هر کجا و هر لحظه، یک ابزار مهم برای فروش محسوب میشه. طراحی یک منو جذاب که نظر مشتریان رو جلب کنه بهترین راه تعامل با مشتری، حتی قبل از وارد شدن به رستوران شماست.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغاتی در بین صاحبان کسب و کار، تبلیغات در اینستاگرامه. تبلیغات رستوران در اینستاگرام یک روش نتیجه بخش و موثره. به اشتراک گذاری مراحل تهیه غذا و نتیجه نهایی اون، هر بیننده‌ای رو تحت تاثیر قرار میده.

ثبت موقعیت رستوران روی نقشه

با ثبت موقعیت رستوران‌تون روی گوگل مپ، افرادی که در حال جستجو محصول یا خدماتی در منطقه اطرافشون هستند، کسب و کار شما رو پیدا می‌کنند و با شما تماس می‌گیرند و یا وارد وبسایت شما می‌شوند.

تبلیغات رستوران در وب سایت

یکی از مزیت‌های راه اندازی سایت رستوران، تبلیغات و معرفی رستورانه. برای تبلیغات در سایت دو راه دارید، می‌تونید با استراتژِی بلند مدت سئو و بهبود محتوای سایت به رتبه اول نتایج گوگل برسید، یا اینکه از تبلیغات گوگل استفاده کنید. می‌تونید برای طراحی سایت رستوران خودتون از باربیکیو کمک بگیرید.

اهمیت سئو سایت رستوران

بهینه سازی وب سایت رستوران برای رتبه بندی بالا در گوگل، ارتباط مستقیمی با دیده شدن و معرفی کسب و کار شما داره و به کمک تبلیغات گوگل، این مسیر هموارتر میشه.

گوگل ادوردز googleAds

گوگل ادز یک تیر و چند نشانه! با این روش هم رستوران رو تبلیغ کردید و هم با جذب کاربران به سمت سایت، فروش آنلاین رستوران رو بالا بردید.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری مثل تیترهای صفه اول روزنامه هستند. خیلی سریع توجه‌ها رو به خودشون جلب می‌کنند و اسم رستوران شما رو در ذهن مخاطب ثبت می‌کنند.

رپورتاژ آگهی

می‌تونید در این سبک از تبلیغات، محتوایی تولید کنید که برای مثال تیتر اون بهترین رستوران‌های تهرانه و اسم رستوران خودتون هم در لیست قرار بدید و اون رو در سایت‌های پر مخاطب مثل سایت‌های خبری منتشر کنید.

 

در نهایت از کیفیت غذاها و رفتار مناسب پرسنل مطمئن بشید، چونکه وفاداری مشتری مهم تر از جذب مشتریه. هیچ فردی در صورت نارضایتی از کیفیت غذاها و یا فضای رستوران، تبدیل به مشتری وفادار نمیشه و رستوران شما رو به بقیه افراد معرفی نمیکنه. بنابراین برای اینکه از مزایای بازاریابی دهان به دهان (WOM) هم بهره مند بشید باید رضایت مشتریان خودتون رو جلب کنید.

مقالات مرتبط: